Deze ga ik – in theorie – wat langer houden. De Thunderbird Sport was te lomp zwaar. De Ariel geweldig, maar iets te veel werk mee. De Royal Enfield had bij elke versnelling een vrij en ging maar 90, die heb ik niet lang gehad. De BMW F650GS zat en reed heerlijk, maar ik wilde een twee cilinder zodat het wat rustiger rijdt, maar meer dan 350cc, zodat ik wel met de mannen mee kan.
En zo is het een kruising geworden tussen mijn eerste (Triumph Thunderbird Sport) en mijn mooiste (Ariel Red Hunter). Dit voldoet aan alle eisen. Cruiser met een relaxte houding was ik zo aan gewend. Wel nog even wennen aan het gewicht en de ruime draaicirkel. Tijdens het rijden geen last van natuurlijk.
Het is een 900cc met 60PK. Injectiemodel uit 2008. Twaalf jaar oud dus, maar ziet, zit en rijdt nog als een nieuwe!
Info van WikiPedia
Manufacturer | Triumph Motorcycles Ltd |
---|---|
Production | Since 2008 865 cc (52.8 cu in) (fuel injection) |
Class | Cruiser |
Engine | Since 2005 865 cc (52.8 cu in) air-cooled, DOHC, parallel-twin, 270° |
Top speed | 2002–2004 103 mph (166 km/h) |
Power | Since 2005 61 bhp (45 kW) |
Torque | Since 2005 44.3 lbf⋅ft (60.1 N⋅m) |
Transmission | 5-speed gearbox, chain final drive |
Wheelbase | 1,660 mm |
Dimensions | L: 2,420 mm W: 830 mm H: 1,160 mm |
Seat height | 720 mm |
Weight | 2002–2004 260 kg |
Fuel capacity | 20 liter |
Links
– Geschiedenis Triumph Motorcycles
– Overzicht Triumph Motoren
– Wikipedia