Je bekijkt nu Triumph Speedmaster

Triumph Speedmaster

  • Berichtcategorie:4. Motoren

Deze ga ik – in theorie – wat langer houden. De Thunderbird Sport was te lomp zwaar. De Ariel geweldig, maar iets te veel werk mee. De Royal Enfield had bij elke versnelling een vrij en ging maar 90, die heb ik niet lang gehad. De BMW F650GS zat en reed heerlijk, maar ik wilde een twee cilinder zodat het wat rustiger rijdt, maar meer dan 350cc, zodat ik wel met de mannen mee kan.

En zo is het een kruising geworden tussen mijn eerste (Triumph Thunderbird Sport) en mijn mooiste (Ariel Red Hunter). Dit voldoet aan alle eisen. Cruiser met een relaxte houding was ik zo aan gewend. Wel nog even wennen aan het gewicht en de ruime draaicirkel. Tijdens het rijden geen last van natuurlijk.

Het is een 900cc met 60PK. Injectiemodel uit 2008. Twaalf jaar oud dus, maar ziet, zit en rijdt nog als een nieuwe!

Info van WikiPedia

ManufacturerTriumph Motorcycles Ltd
ProductionSince 2008 865 cc (52.8 cu in) (fuel injection)
ClassCruiser
EngineSince 2005 865 cc (52.8 cu in) air-cooledDOHCparallel-twin, 270°
Top speed2002–2004 103 mph (166 km/h)
PowerSince 2005 61 bhp (45 kW)
TorqueSince 2005 44.3 lbf⋅ft (60.1 N⋅m)
Transmission5-speed gearbox, chain final drive
Wheelbase1,660 mm
DimensionsL: 2,420 mm
W: 830 mm
H: 1,160 mm
Seat height720 mm
Weight2002–2004 260 kg
Fuel capacity20 liter

Links
Geschiedenis Triumph Motorcycles
Overzicht Triumph Motoren
Wikipedia