Puch VS50 uit 1971

Ik had al eerder naar een Puch Kikkerbek gekeken, maar ik wilde toen iets anders. Het is de Ducati geworden. Maar omdat de periode van start aankoop tot eerste ritje nu al bijna een jaar duurt was mijn geduld op; ik wil gewoon rijden. Paar contacten gebeld met de vraag of ze iets hadden staan met kenteken, en daar zat een oude liefde bij; dan is de keuze snel gemaakt. Ik kan vooruit, en minder haast met de Ducati.



20130818: Met de nieuwe sigaar-uitlaat (hierboven) gaat ie maar liefst 54 km/u zei de GPS.
En hieronder staat ie nog met het lekkende potje als uitlaat.



20130810: Een dagje flink gepoetst en dan ziet ie er meteen heel anders uit. De lak is niet zo fraai, maar verder is de brommer wel helemaal compleet. Andere bel (gewoon links) en andere handvaten. Alleen nog even wachten op de sleuteltjes van de gereedschapskistjes. En een andere uitlaat bestellen, want deze is echt op...








20130809: Zo heb ik hem gekocht. Puch VS50L, die L staat voor 'Luxe', maar werd niet altijd gebruikt.



Hij is helemaal compleet en behoorlijk origineel. Alleen nog even flink poetsen en een nieuwe knalpot eronder, want deze lekt (gat is te zien op de foto, recht onder de trap-as).





Technische kenmerken:
2-Versnellingsmotor met stuurschakeling
Cilinderinhoud: 48,8 cc.
Bing carburateur: 12 mm.
Velg en bandenmaat: 23 x 2 x 2"25
Zweefarm achtervork met gesloten kettingkast uit één geheel
Tankinhoud: 5,5 liter
Verchroomde bagagedrager met 'klemvast' bevestigingsbeugel
Gewicht 59 kg.
Maximum snelheid: 40 km/uur
Nieuwprijs toen: 650 gulden.




Interessante links:
Puch geschiedenis bij Puch-Tomos Club Nederland

 


Ga naar overzicht alle brommers
Terug naar mijn homepage

Terug naar boven