|
|
20170720 Op bezoek bij Arne in Zweden
Op vakantie naar Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen. Dus zoals beloofd ook langs bij Arne, waar ik de Capri van gekocht heb, een jaar geleden.
Finn en ik mochten mee een rondje maken langs zijn prive verameling; er zaten mooie exemplaren tussen, zoals de Fords hierboven en links. |
20170709 Klassiek Mechaniek Zeeland - Zomerrit
Hier ben ik lid van, ik heb alleen nooit tijd... Pas nog wel naar de sleuteldag geweest, maar daar werd vooral gezellig gekletst. Nu met prachtig weer verzamelen op het plein in Zeeland, met 40 tot 50 andere oldtimers. Wederom alleen tijd om mee te verzamelen; inpakken voor de verhuizing is de laatste tijd het sleutelwoord...
20170625 Ha ha, de 3e prijs bij OOCW 2017
Geen tijd, toch effe gaan kijken met Edwin en Ted. En omdat Max toch weer uit was gevallen kon ik nog even terug voor de prijsuitreiking, ik was namelijk genomineerd...: niet voor niets, ik werd 3e in de categorie 1955-1977. Lache... Mooi evenement vlakbij, Oss On Classic Wheels (FB)
20170618 Tweede editie Schaijk Car Event
Vorig jaar stond ik nog met de B-Kadett, nu met de Ford. Blijkbaar had ik een groen stickertje moeten regelen zodat er op m'n autootje gestemd kon worden... Goed weer, mooie opkomst qua auto's en bezoekers. Volgend jaar nog een tantje bij zetten met een toer-rit? (Zie hoe ik naast een Nissan GT-R Gentlemens Edition sta (top van 315 km/u op de weg en 345km/u in circuit modus; snelste productieauto ter wereld > winnaar van de dag !)
20170520 Zelf maar een fotoshoot gedaan
Er zouden altijd nog een keer goede foto's gemaakt gaan worden van mijn Capri, maar het duurt te lang en dus heb ik zelf maar eens even de rust genomen om een paar mooie foto's te maken. Voor het mooiste huis van Nederland. Klik hier of op de foto voor de hele reeks.
20170506 De helft van de rijdende Nederlandse Capri's bij elkaar
Bram heeft een prachtig bedrijfje: Semper Fi in Malden. En hij heeft ook een Ford Consul Capri (de 1300 cc met pook aan het stuur) En hij heeft ook een Opel B Cadett Coupe. Al een paar keer geprobeerd, maar nu dan toch echt even de autto's naast elkaar kunnen zetten. Prachtig weer erbij is ook fijn!
Bram had ook nog de gewilde ringen liggen voor onder het wieldeksel. Ik had ze groter verwacht. Even wennen maar wellicht toch mooier dan wat ik nu heb. |
20170409 American Sunday. American???
Niet echt Amerikaans, maar wel een vleugje. En een mooi doel voor vader en zoon op een zeldzame zonnige zondag.
20170308 Een prachtige luxe achterbank !
Offcieel zit er gewoon helemaal geen achterbank in, maar ik wil juist ook met mijn gezin een keer een rondje rijden. En nou kunnen de kids lekkerder zitten. Geen rugleuning, maar wel een heerlijk op maat gemaakte zitting van Manders Autobekleding uit de Reek. (Kleur nog een keer bij daglicht bekijken, maar ziet er goed uit: familie) Zelf een strakke mal gemaakt (voor steekt ie mooi een paar cm over) en vervolgens keurig geleverd door Rob en Sas. Super weer ! Dank jullie wel.
|
20161227 Prachtig artikel in clubblad Capri Club Nederland
Rudi van de Capri Club Nederland had me benaderd (via forum of deze pagina?): of hij een artikeltje mocht schrijven over mijn auto. Dat mag, en normaal gesproken wil ik het dan even zien voor het geproduceerd worden voor een snelle feitencheck, maar dat was er deze keer niet van gekomen. Het was dan ook een mooie verrassing toen ik het clubblad met de post thuis kreeg: Ik ben (nog) geen lid. Het is een prachtig rijk artikel, mooi aangekondigd op de cover. Het hele clubblad is wat te donker afgedrukt, maar het artikel is er niet minder om. Mooi gedaan en nog voor het seizoen begint al een leuke aandacht voor deze unieke auto. |
20161224 Even de benen strekken
Omdat de Capri niet verwarmd is gestald toch af en toe even een ritje maken op een droge dag. Zonder lichten rijden, zodat de accu weer op kan laden. Even flink de shoke gebruiken, maar toen ging het weer prima. Lekker rondje rundumhause met een bleek zonnetje.
20161119 Ze is klaar voor haar winterslaap
|
20161105 Custom mattensetje maakt het opeens netjes
Met name aan de rijderskant was het echt nodig. Het ziet er meteen een stuk strakker uit. Dat hebben Rob en Sas weer netjes geleverd. Nou die pook ring nog een keer opknappen... Update: En de matten nog even vast zetten met drukkers: toch wat glad en dus gevaarlijk...
20161027 In totaal 6 geregistreerde Ford Consul Capri's in NL
Als ik de gegevens op RDWdata.nl goed bestudeer (en dat is nodig: typenummers en naamgeving klopt niet meer door de jaren heen) dan kom ik tot 8 geregistreerde Capri's in Nederland. Die wil ik eens gaan verzamelen. Een voorzichtig begin. Wat mis ik nog, behalve die niet geregistreerd zijn? Zoek mee op RDWdata.nl.
1) Bas uit Schaijk: Mijn Zweedse vriendin... 117E (1500cc, linksgestuurd) Lees er alles over op deze site. |
2) Bram uit Malden: Een 110E uit 1961. Hier ben ik als eerste een keer gaan kijken. In tegenstelling tot mij, kan Bram wel alles zelf... |
3) Piet uit Alphen aan de Rijn: 110E uit 1962, met de juiste wieldoppen :-)
1340 cc die slechts 28.000 km heeft gelopen. Wordt nu flink aan gewerkt. Al mooie gesprekken via de mail, bijvoorbeeld over zijn chassisnummer. Zie hieronder. * Deze auto was de inspiratie voor Bram (zie boven) om zijn rode Capri aan te schaffen. |
4) Jacob uit Meppel, staat echter bij de 'gewone' Ford Capri op rdwdata.nl. Een aparte mooie kleur ! |
5) Jan uit Heel: een 117E van 1500cc, dus. Jan is actief in diverse clubs en heeft de nodige naslagwerken. |
6) Via de Engelse club heb ik ook Erik gevonden. Hij heeft zijn examplaar in 2013 in Duitsland gekocht. Heeft nog geen kenteken in Nederland, dus dat is er dus een extra; kom ik nu tot 7. |
7) Gerrit uit Ems: Een 117E, 1300cc (???) uit 1963 staat er op het gemailde kenteken. In zilvergrijs als het goed is. Gerrit is oprichter van Ford Capri Club Nederland. Ook gevonden; het wachten is nog even op de echte foto. Deze stond in de categorie "Capri 1300" op RDW data, maar een Capri uit 1963 is inderdaad een 117E, maar dan wel een 1500 ipv 1300...??? |
Tijdens het European Ford Event op de Raceway van Venray kwam er net na mij een prachtige creme kleurige capri aanrijden met mooi rood interieur. Deze is van Enzo en hij weet er nog een paar in Belgie. Hopelijk is dit lijstje Belgische Capri's binnenkort wat langer! Prachtig exemplaar ! |
Willy uit Belgie had deze site ook gevonden: hij bezit een van de 2 rijdende Consul Capri's in Belgie: hele mooie two-tone met ongeveer dezelfde banden als ik eronder heb. |
Marc uit Belgie had mijn site ook gevonden. Hij heeft nog meer moois, maar onder andere deze 1500 GT uit 1963. Het is Capri 117E GT0047 een van de eerste 200 GT's die aan geselecteerde rijders werden verkocht: zij gaven feedback over de motor, voordat deze grootschalig in de Cortina ingezet werd. Psssst, hij heeft in zijn prive museum ook nog een GT uit 1964. (En zo zullen nog wel meer fraaie exemplaren in schuurtjes staan te wachten tot een opknapbeurt!) Het betreft beide Belgische Fords die in Antwerpen zijn geassembleerd. Prachtige toevoeging, dank! |
Er kon gereden worden, dus eerst naar Rob en Sas voor een set matten op de goede kleur en een zitje voor de achterbank. Kleuren gekozen en mallen afgeleverd: kwestie van erin leggen straks. |
20160923 Stoel aangepast
De stoelen staan niet gewoon op een rechte ondergrond in de auto, dus moest eerst aan de hand van een 'hele' stoel de auto situatie nagemaakt worden. Dat was vervolgens een goede basis om een aangepast onderframe te maken: stoel niet beschadigen en geen extra gaten in de auto. Stoel 5 cm naar achteren,
Voor 4 cm omhoog en achter 1 cm extra zakken ivm verwijderen glijplastic. Frame geprimed en twee keer gelakt. Morgen de grote test of het gaat passen: gaten extra groot gemaakt (13mm) zodat het makkelijker past. Boor van 10 euro na 4 gaatjes al naar de filistijnen...
20160923 Stoelen eruit
Morgen kan ik bij Arno terecht om de stoelen aan te passen: zelf gaan staan meten, frotten en af en toe wat lassen. De stoelen moeten 4 cm naar achteren, als het kan 1 cm zakken en voor 3 cm omhoog: achterover kantelen, zodat ik dan hopelijk beter pas. Bestaande gaten hergebruiken is het motto: het is nu netjes. Eerst dus bevestigingsframe namaken, voor ik aan de nieuwe constructie kan beginnen... Liefst beide stoelen hetzelfde, maar dan moet ik dus hetzelfde nog een keer in spiegelbeeld maken. Nagenoeg evenveel werk...
20160922 De RDW is akkoord
Drie weken wachten tot ik aan de beurt was, maar vandaag was het dan zover. Broer was verhinderd, maar Dirk-Jan wilde gelukkig helpen met zijn grote aanhanger.
De keurmeester was blij met de leuke auto en zeer tevreden over de staat: geimporteerd en APK erop ! Als eerste tenaamstelling is 05-05-1964 genomen: Het moment dat hij uit de showroom is verkocht in Zweden. Hij heeft dus anderhalf jaar onverkocht in de showroom gestaan. Nu wel weer twee weken wachten tot 0-aangifte BPM en Kenteken zijn geregeld. Geduld, geduld, geduld... (Accu lijkt te zwak, die moet wellicht vervangen worden)
20160906 Hij is af, voor nu.
Voor het eerst erin gereden: hij start makkelijk, rijdt soepel en schakelt strak: voelt beter dan de Kadett. Klein stukje gereden maar: opgeborgen voor de RDW over ruim 2 weken... Mooi fris zo met die subtiele whitewalls en de deur lijnt nu ook netjes.
Wat is er aan gedaan? Ik wist dat de remmen na jaren stil staan vast zaten: was een kwestie van los maken en voor de veiligheid nieuwe remslangen erop + fusee kogelhoezen vervangen. De uitlaat was op diverse plekken lek. De claxon en de koplampen zijn afgesteld, evenals de contactpunten en de deur die wat afhing. Het binnenlicht is gerepareerd. De bekabeling van de aanjager is gefixt en de accu is vastgezet. Oude benzine eruit en nieuwe erin, met loodvervanger erbij. Voor de APK is de uitstoot afgesteld, zijn de remmen getest en is de ruitensproeier werkend gemaakt. Er zitten 4 nieuwe banden op. Twee mooie Engelse nieuwe oude spiegels. Nieuwe bougies, nieuwe olie en filter. Tevens versnellingsbakolie vervangen, net als de remolie. Motorisch dus nauwelijks iets en qua uiterlijk (en veiligheid) nieuwe goede banden, valt best mee voor een auto van die leeftijd.
20160903 Bijna klaar, maar ja...
Co is goed bezig: Er zijn op de remmen na alleen wat kleine dingen die aangepakt moesten worden. Dus technisch gezien lijkt het vooralsnog een goede koop. Wel is de laklaag die er ooit overheen is gezet niet helemaal goed gegaan: helemaal onderaan is rondom aandacht nodig. De auto is het waard om ook dat van de winter in orde te laten maken > dan gaat het wel weer geld kosten...
De nieuwe banden liggen er bijna allemaal onder en de spiegels zitten ook. Optisch ook nagenoeg klaar. Maar ja; de RDW is zo druk dat ik daar pas over 3 weken terecht kan...: da's nog heel ver weg en tot die tijd is de auto ook niet (bij IAK) te verzekeren. Nogal een impact die de RDW daarmee teweeg brengt...
Spiegels gekocht op eBay UK en zijn precies de goede (Ik wil ze niet voor op de motorkap, daar zie je niets in). Ook blij met de bandenkeuze: De dikke whitewall banden zijn mooier bij een wit dakje, maar omdat ik het gewoon turquoise laat, zijn deze subtiele strepen veel mooier, frisser.
20160827 Poetsen, poetsen, poetsen
Hele dag alles nagekeken, getest, stickers eraf, reflectors eraf, gepoetst en de mijn evan gemaakt. Hij is prachtig. Zelfs de kleur wordt steeds mooier zo in het zonnetje: ook blij mee inmiddels. Nog wel even nieuwe whitewalls eronder tijdens de technische check, want deze zijn echt op... En dan op naar de RDW.
20160826 Retourtje Bremen
Pittig dagje, maar hij is 'thuis'. Dirk-Jan en Bart hielpen even mee en hebben hem meteen alvast goedgekeurd. Vandaag geen fut meer na 800 km met 33 graden: morgen aan de slag.
20160818 Onderweg naar Bremen
Arne heeft de remmen nagekeken en een proefritje gemaakt met de Capri (Foto links), dat geeft vertrouwen dat alles nog een heel eind werkt na 6 jaar stil staan. Op de rechterfoto staat ie al geladen voor vertrek naar Jens in Bremen. Daar pik ik hem volgende week op. Dan APK klaar maken, RDW importeren, Kentekenplaten bestellen, week wachten en dan pas rijden. Daara eens kijken wat er nog aan verbeterd kan worden. (wielen, banden, achterbankje...) Maar verder in prima staat !
20160814 RIP Colin Neale
Vandaag is Colin Neale, de (eindverantwoordelijke) ontwerper van de Ford Consul Capri gestorven op 89 jarige leeftijd in Amerika.
20160801 Gekocht?
Het lijkt erop ! Mijn specs dan alvast eens bij elkaar zoeken
The Capri story On its September announcement the Consul Capri was for export only but went on sale to the domestic British market in January 1962. The bodies were sub-assembled by Pressed Steel Fisher, with only final assembly taking place at Dagenham. It was intended as part of the Ford Classic range of cars but the body was complex and expensive to produce. With new production methods, time demands from Dearborn and a need to match opposition manufacturers in price, the Ford Classic and Consul Capri were almost doomed from the start. The Ford Classic was made from 1961 to 1963, and replaced by the Cortina-derived Ford Corsair. The Consul Capri included Ford Classic De-Luxe features, including four headlights, variable speed wipers, 9.5 in (241 mm) front disc brakes, dimming dashboard lights, and a cigar lighter. The four-speed transmission was available with either a column or floor change. It was proclaimed as "The First Personal car from Ford of Great Britain" (Ford of Great Britain, sales literature, December 1961) Initially fitted with a 1340 cc 3 main bearing engine (model 109E, 110E for LHD), the early cars were considered underpowered and suffered from premature crankshaft failure. Engine capacity was increased in August 1962 to 1498 cc (model 116E) and this engine with its new 5 bearing crankshaft was a vast improvement. The first 200 Capris were left-hand-drive cars for export including Europe and North America. In Germany at the 1961 Frankfurt Auto Show, Ford sold 88 Capris. In February 1963 a GT version (also 116E, 117E for LHD) was announced. The new GT engine, developed by Cosworth, featured a raised compression ratio to 9:1, a modified head with larger exhaust valves, an aluminium inlet manifold, a four branch exhaust manifold and, most noticeably, a twin-choke Weber carburettor – this being the first use of this make on a British production car. The same engine was announced for use in the Ford Cortina in April 1963. Overall the car was very expensive to produce and in the latter part of its production was running alongside the very popular Ford Cortina. Sales were disappointing and the Consul Capri was removed from sale after just two and a half years with 19,421 sold, of which 2002 were GT models. Just 1007 cars were sold in 1964, the last year of production, 412 of them being GTs. The Consul Capri was discontinued in July 1964. The Consul Capri (335) is one of the rarest cars from Ford of Great Britain. A Capri was tested by the British The Motor magazine in 1962 and had a top speed of 79.0 mph (127.1 km/h) and could accelerate from 0-60 mph (97 km/h) in 22.6 seconds. A fuel consumption of 36.7 miles per imperial gallon (7.70 L/100 km; 30.6 mpg-US) was recorded. The test car cost £915 including taxes of £288. Source: Wikipedia |
20160730 Foto's ontvangen uit Zweden
Vandaag extra foto's ontvangen: Non de ju wat een enorm lelijke combi. Mooi dat alles origineel is, maar het houdt wel ergens op... Wat een interieur... Jakkes... Superaardige gast die Arne, 4 bieders, maandag komt de eerste een Duitser al bij hem langs... Dan heb ik het helaas niet meer in eigen hand...
"You also asked me about the km. I have no sure proofs, but I have never thought it could be wrong. I only have a paper from Bilprovningen (MAT or TÜV) from 1995 and at that time the km-stand was written 53.330 km. (In de zweedse RDW site vond ik nog een check, op 3 mei 2004 stond ie op 55.942, dus dat klopt allemaal netjes zo lijkt het.)
The first owner bought the car 1964-05-05 and sold it to an Autodealer 1980-02-06. In 1981-12-28 a man named Bo Johansson bought it and he had the car until his death. In 2003-07-28 I bought it from his widow.
I´ll try to start the car tomorrow and try to find out if the breaks are laying on."
Wat te doen... Vorige keer al spijt dat ik hem heb laten gaan. Deze is super netjes, linksgestuurd, weinig km en lijkt nog erg degelijk. Afstand en transport speelt ook een rol, maar kleur lak (in combinatie) met het interieur is toch wel een dikke drempel...
Alleen voor mij merk ik ;-)
Zo heb ik er minder moeite mee. Dakje wit (wrappen om te testen), wieldoppen chroom en whitewalls eronder. Ziet er opeens heel anders uit. Ook deze heeft helemaal geen zijspiegels... Apart. Maar wat een mooie lijnen toch he, ongeacht de kleur.
20160722 Caribbean Turquoise
Dat zul je altijd zien. De hoop opgegeven om een mooie te vinden, komt er toch een links gestuurde te koop en ik lijk nog kans te maken ook nog om hem te mogen kopen (vakanties kruisen). Ik had net goeie schik met mijn B-Kadett... Maar ja, zo'n kans kun je niet laten lopen. De vorige keer veel spijt dat ik de Beige in Dortmund heb laten staan, maar dit is een betere start.
Hij staat in Zweden en er zit geen APK meer op, maar hij ziet er nog erg strak uit en zou volgens de advertentie 65.000 KM hebben gelopen. Ik heb wel wat moeite met de kleur: Caribbean Turquoise, populaire kleur in die tijd... Nu maar hopen dat hij hem ook echt aan mij zal verkopen en niet aan iemand anders. Lastig die afstand en tijd ertussen...
20150719 Gaydon, UK
Even voorstellen omdat het een zeldzame auto is (nog geen 20.000 van gemaakt) > Gaydon 19 juli 2015:
3D variant
Andere
En een paar andere hoeken van het web, voor een goede intro:
Interieur
Ook het interieur is prachtig. Meeste foto's geschoten in Gaydon (UK). Het interieur was in 5 kleuren beschikbaar, met rubbermatten of tapijt.
Een mooie met goede foto's. Hier nog een uitgebreidere reportage van een andere fraaie originele.
Te koop
(Inmiddels beide verkocht en ik spijt dat ik de Duitse niet toch alvast heb gekocht...voor ooit...)
Op het moment zijn er maar een paar te koop in de EU. Een rotte in Frankrijk en een aardige op 2 uur rijden in Duitsland. Voorkant heeft wat geleden, maar achterkant is veelbelovend. Is van Juli 1962. Lijkt een goede complete basis, dus binnenkort naar Duitsland. Met klep netjes dicht nog iets strakker. Wel lang stil gestaan, dus vooraan beginnen: eerst lopen, dan RDW/APK, dan pas carosserie en interieur.
Deze zou van Juli 1962 zijn wat zou moeten betekenen dat zijn serienummer tussen 468622 en 469574 moet zijn (export model: links gestuurd). Bekijk hier alle codes. Wordt aangeboden als GT versie, maar die kwam pas later. Kleurcode zou BA moeten zijn voor Ermine White (Hermelijn wit). Net in Augustus werd de motor vergroot van 1300 naar 1500 cc en kwam er een betere krukas in (op 5 punten vast [Model 117E] ipv op 3 punten [Model 110E]. Precies een model te vroeg dus, maar de keuze is niet reuze... Het wordt dan ook geen performance car...).
Update 21-07-2015
:
Detailfoto's ontvangen uit Duitsland: de auto is helaas te roestig op te belangrijke plekken voor deze vraagprijs, voor elke vraagprijs in feite, want er moet een hoop aan gebeuren voor hij netjes is. Deze gaat dus niet door, dat kan gebeuren, maar het probleem is dat er nauwelijks worden aangeboden in Europa, zo zeldzaam zijn ze...
De iets te 'rotte' in Frankrijk:
Modellen |
Modeloverzicht
De onderste twee zijn het meest interessant, en dus ook het meest gewild...
Banden
Standard tire size for 1962 Ford Consul Capri 335:
(in case of different tires in front and rear the dimensional data are valid for driving or rear wheels)
Standard tire size: 5.60 - 13
Tire width (mm): 142
Tire sidewall factor: 90
Rim size (in): 13
Total wheel diameter (mm / in): 586 / 23.1
Links
Wikipedia Engels
Engelse owners club
Test specs, volledig rapport
Facebook pagina
Brochure van toen
Motorbase
Klassiekerweb
Ford Consul Classic (Wiki)
Geschiedenis
Voorstel-filmpje
Hooper versie (Filmpje)
Te koop
Rechts Gestuurd (nog te koop?)
Nette blauwe
Nogal mint-groene
iets te stoere zwarte
Rustiger mintgroen
Bijna affe witte
Opgepompte blauwe
Links gestuurd
(nog te koop !)
Matige Duitse
Rotte uit Fankrijk
Beschrijving
The Consul Capri was a two-door coupé version of the Classic saloon made by Ford of Britain.
The Capri Project was code named "Sunbird" and took design elements from the Ford Thunderbird and the Ford Galaxie Starliner. It was instigated by Sir Horace Denne, Ford's Sales Director. He wanted a "co-respondent's" car to add glamour to the product line. It was designed by Charles Thompson who worked under Neale and had sweeping lines, a large boot space and a pillarless coupé roof.
On its September announcement the Consul Capri was for export only but went on sale to the domestic British market in January 1962. The bodies were sub-assembled by Pressed Steel Company, with only final assembly of the drivetrain taking place at Dagenham and from February 1963 at Halewood. It was intended as part of the Ford Classic range of cars but the body was complex and expensive to produce. With new production methods, time demands from Dearborn and a need to match opposition manufacturers in price, the Ford Classic and Consul Capri were almost doomed from the start. The Ford Classic was made from 1961 to 1963, and replaced by the Cortina-derived Ford Corsair.
The Consul Capri included Ford Classic De-Luxe features, including four headlights, variable speed wipers, 9.5 in (241 mm) front disc brakes, dimming dashboard lights, and a cigar lighter. The four-speed transmission was available with either a column or floor change. It was proclaimed as "The First Personal car from Ford of Great Britain" (Ford of Great Britain, sales literature, December 1961)
Initially fitted with a 1340 cc 3 main bearing engine (model 109E), the early cars were considered underpowered and suffered from premature crankshaft failure. Engine capacity was increased in August 1962 to 1498 cc (model 116E) and this engine with its new 5 bearing crankshaft was a vast improvement. The first 200 Capris were left-hand-drive cars for export including Europe and North America. In Germany at the 1961 Frankfurt Auto Show, Ford sold 88 Capris.
In February 1963 a GT version (also 116E) was announced. The new GT engine, developed by Cosworth, featured a raised compression ratio to 9:1, a modified head with larger exhaust valves, an aluminium inlet manifold, a four branch exhaust manifold and, most noticeably, a twin-choke Weber carburettor – this being the first use of this make on a British production car. The same engine was announced for use in the Ford Cortina in April 1963.
Overall the car was very expensive to produce and in the latter part of its production was running alongside the very popular Ford Cortina. Sales were disappointing and the Consul Capri was removed from sale after two and a half years with 19,421 sold, of which 2002 were GT models. 1007 cars were sold in 1964, the last year of production, 412 of them being GTs. The Consul Capri was discontinued in July 1964. The Consul Capri (335) is one of the rarest cars from Ford of Great Britain.
A Capri was tested by the British The Motor magazine in 1962 and had a top speed of 79.0 mph (127.1 km/h) and could accelerate from 0-60 mph (97 km/h) in 22.6 seconds. A fuel consumption of 36.7 miles per imperial gallon (7.7 L/100 km; 30.6 mpg-US) was recorded. The test car cost £915 including taxes of £288.[7]
Fabricage
Een kijkje in de fabriek in de jaren '60 in Engeland / Belgie.
Brochures
Een aantal mooie brochures met mooie jaren '60 illustraties.
Artikelen
Heel veel mooie artikelen over de Ford Consul Capri
In case I forgot the credits of a certain Photo or article, please let me know.
I will add the credits or worst case delete the item:
basgriffioen-apestaartje-home-puntje-nl